Hoe ik voor een geslaagde zomervakantie zorgde

Net voor de vakantie gingen mijn vriend en ik uit elkaar. Ik zag eigenlijk mijn zomer al in duigen vallen, want dit was natuurlijk het moment dat ik daarover zou gaan piekeren, een beter moment bestaat bijna niet. Daar wilde ik een stokje voor steken. Deze zomervakantie zou net zo leuk worden als dat die van tevoren zou worden, zo niet leuker.

Ik ging met mijn vriendinnen naar Het Koffielokaal en onder het genot van een Hazelnoot koffie (één van mijn favorieten) stelden we een soort bucketlist op voor deze zomer.
Tijdens het maken hiervan wisten we eigenlijk al dat we deze niet zouden gaan afwerken… Ik trok de stoute schoenen aan en ben zelf aan de slag gegaan.

Aan het begin van de vakantie was het lastig in te plannen. De eerste drie weken werkte ik 5 dagen per week en had ik dus één dag voor mijzelf, die heb ik gewoon echt nodig wil ik blijven functioneren en nog één dag om dingen te ondernemen.

Bucketlist zomer 2019

• Naar verschillende kermissen gaan
  • Het Koffielokaal

Week 28

Deze week vinkte ik de eerste twee dingen van mijn bucketlist af. Dinsdag 9 juli ging ik namelijk in het gezelschap van mijn moeder en zusje naar de sauna. Even lekker ontspannen en tot jezelf komen.

Zaterdag 13 juli ging ik naar de eerste kermis van deze zomervakantie. Dit gebeurde nogal onverwacht, maar ondanks dat was het toch ontzettend gezellig!

wonderbaarlijk week 28

Week 29

Deze week ben ik wezen shoppen met mijn moeder in Den Bosch. Dit was écht een ontzettend geslaagde dag. Dit kwam 1) doordat ik was geslaagd met alles wat ik moest hebben en 2) we hebben onwijs veel lol gehad.

Verder had ik nog een verjaardag gepland staan in Winterswijk waar ik met mijn moeder heen ging. Onderweg zijn wij gestopt bij een benzinestation en daar hebben wij onze eigen broodjes genuttigd. Dus alsnog een soort van picknick, die kan ik dus ook weer afstrepen.

wonderbaarlijk week 29

Week 30

Deze week streepte ik niks van mijn bucketlist af. De plannen waren er wel, het was echter te heet om te gaan treinreizen en eigenlijk ook voor het strand (als je daar in je eentje heen gaat ook nog eens risicovol met die temperaturen).
Ik ben wel veel wezen zwemmen deze week en ik kwam ook nog eens een vriendin tegen op het zwembad, super gezellig!

wonderbaarlijk week 30

Week 31

Aan het eind van deze week gingen wij op vakantie. Dus ook deze week streepte ik niks van mijn bucketlist af. Toch was ook deze week erugh leuk! Zo ging ik zaterdagavond naar Kevin Paré en heb ik gezwommen in een mooi natuurbad.

wonderbaarlijk week 31

Week 32

Deze week deed ik wél weer wat aan mijn bucketlist. Ik ben namelijk twee keer naar Groningen op stap geweest in mijn eentje en heb mij deze dagen vermaakt door gebruik te maken van het Get Lost boekje. Ik maak serieus waar geen grap als ik zeg dat dat boek mijn zomervakantie echt heeft gemaakt.

Een leuke bijkomstigheid van deze week was de bingo avond. Deze stond weliswaar niet op de lijst voor deze zomervakantie, maar deze mag ook zeker niet ontbreken. Ik heb zoveel lol gehad deze avond, ik kan het niet eens omschrijven!

Daarnaast ben ik een avond bij het natuurbad gaan liggen en heb mij verwonderd over de sterren. Dit was onbeschrijfelijk rustgevend…

wonderbaarlijk week 32

Week 33

Deze week ben ik wezen doen waar ik de hele vakantie naar uit had gekeken: treinreizen. Dit was écht zo’n geslaagde dag, echt niet normaal!

Zondag ben ik ook nog naar de kermis in Hoorn gegaan. Hoewel de kermis tegenviel, was het ontzettend gezellig :).

wonderbaarlijk week 33

Week 34

Deze week was lekker druk! Dinsdag had ik met een vriendin afgesproken. We gingen eerst bij haar even bijkletsen en daarna zijn we gezellig ergens wat gaan eten. Het was echt super leuk om elkaar na zo’n lange tijd weer te zien (ja oké 5 weken, maar toch…).

Woensdagavond hadden we spontaan een filmavondje met de meiden. Uiteindelijk zaten we daar met z’n drieën, maar dit was toch ook echt weer heel gezellig! We keken de film Zwaar verliefd, aangezien ik dit boek vorig zomer had gelezen was ik super benieuwd naar de verfilming!

Donderdag had ik mijzelf een lekker kopje koffie van Het Koffielokaal beloofd. Ik had namelijk beloofd dat ik daar in de vakantie langs zou komen, en je weet wat ze zeggen: belofte maakt schuld. Dit keer vond ik dat helemaal niet zó erg! Ik heb lekker genoten van mijn drankje en broodje en vervolgens nog een drankje ;).

Vrijdag kwamen mijn ouders terug van vakantie, de afgelopen anderhalve week waren wij namelijk alleen thuis. We besloten patat te halen, want het was te laat om nog iets te gaan koken. Ik ging dus naar Het nieuwe bontepaard om wat te eten te halen, toen ik langs het bord van de kermis liep. Zo kwam het dat ik deze week naar de derde kermis van de vakantie ging, namelijk die van mijn eigen dorp! We moesten ons nog snel omkleden, maar hadden vervolgens wel een super leuke avond!

Zaterdagochtend moest ik nog op tijd mijn bed uit ook. Ik wilde vandaag namelijk naar het strand! In de kleren, bus gepakt, de trein gehaald en zwemmen maar. Zo had ik een heerlijk middagje strand :). ’s Avonds was de tweede avond van de kermis, minder spectaculair dan de eerste maar ook deze was toch erg geslaagd!

De dag daarop stond in principe niks op de planning. Ik had wat contact met een oude vriendin, waarmee ik vorig jaar het contact mee had verbroken. Ze was in mijn dorp en vroeg of ik zin had om langs te komen. Ajoh, waarom ook niet? En zo kwam het dus dat ik voor de derde avond op rij naar de kermis ging.

wonderbaarlijk week 34

Week 35

Deze week was school al lang weer begonnen, maar dit weekend stond Zomerpop op de agenda. Dat mag zeker niet vergeten worden! Vrijdagavond ging ik met een vriendin heen en heb ik een hele leuke spontane avond gehad!

Zaterdag moest er overdag eerst nog gewerkt worden, daarna op naar Zomerpop. Ik had daar afgesproken met wat meiden, die had ik gelukkig al gauw gevonden. Later op de avond kwam ik mijn soort van tweede zusje tegen (een lang verhaal, nouja eigenlijk niet maar laten we dat maar zo houden :)) waarmee ik nog een hele tijd heb staan dansen. We hebben samen ook nog even BLØF bewonderd, dat was echt onwijs gaaf!

wonderbaarlijk week 35

Het komt vooral neer op gewoon doen. Gewoon doen en je zinnen verzetten. Ik moet toegeven soms heb je écht geen zin om iets te ondernemen, maar als ik zo terugkijk heb ik een prachtige vakantie gehad die ik niet had willen missen.